Wednesday 11 June 2014

線上學習"Yoga from the source"


前陣子埋首線上學習,遇疑難就發電郵給老師問功課,想不到獲校方邀請寫點感想,就成了此生第一次同類的推薦信。才一會兒就寫得出來,比我平常寫稿要快很多( 哈~),因為是心裡想的就直接寫下真實感受。



以下是出現在Kdham.com的英語原文。

I’m excited to learn yoga from the source with the revered scientific yoga institutes of India.
Though living in Asia, information about yoga out there is usually westernized interpretations and sometimes mixed with other eastern philosophies. So this course guides me to yoga’s unique heritage,like discovery of treasure trove, all gems shines in the darkness, lighting up and paving way for me to a more comprehensive and bigger picture of yoga.
This is my second time learning under the guidance of Kaivalyadham, I feel so blessed and looking forward to another visit to the school.


中文版本是我後加的:(非常的"英譯中" )
我感到萬分榮幸能夠在備受尊崇的瑜伽學府學習。
儘管在亞洲生活,所接觸的瑜伽知識多是西化的詮釋,有時則與其他東方哲學混為一談。
「瑜伽之源」這課程讓我認識瑜伽的獨特傳統,對我來說,彷如發現一個寶藏,裡面閃亮的寶石在黑暗中綻放出耀目光芒,照亮並且指引前路,容我觀看到瑜伽更全面的大格局。 


這是我第二次在Kaivalyadham的教授們指導下學習,我感到如此幸運,並期待著再次到訪學校。